OneSmallStep

Kártékony edzők, téves kritikák

Minél többet olvasok edzés témában, annál többször bukkanok olyan írásokra, melyek az edzői szakma hígulásáról szólnak (gondolom, minél több ember számára elérhető a szabad tanulás joga, annál többféle mentalitású, tapasztalatú szakember található egy-egy területen).

Ezzel a megállapítással alapvetően nem lenne gondom. DE, és ez egy nagyon-nagy DE: sok kritikus a testépítők szemszögéből kritizál (lehet, hogy éppen ő maga nem is edző), mégpedig azzal érvel, hogy miként is lehet szakember, aki ránézésre áltagos.

 

 

active-84646_1920

 

 

Kedves barátaim, kis kritikus huszonéves csillagocskák! Tévedésben vagytok!
Az egészséges szervezet ismérve NEM az izomzat méretének maximalizálása és a testzsírszázalék minimumon tartása.

„Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jólét állapota, és nem csupán a betegség hiánya (a fogyatékosság nem kizáró ok)” (WHO).
Boncolgathatjuk a különböző aspektusait, hogy épp mit takar a biológiai, pszichés, szociális.. stb. egészség, de ez most nem ennek az írásnak a célja.

A célom az, hogy lásd, kishaver, attól, hogy valakinek narancsbőrös a feneke, vagy épp kerekesszékben ül, esetleg ne adj ég aránytalan a combfeszítőjének mérete a felsőtestéhez képest, még lehet egészséges és jó szakember.
Éppen úgy, mint az atlétikusan arányos, szálkás testépítő versenyezőnek is lehet gerincsérve, aranyere, szétnyílt hasizma, étkezési zavara, vagy súlyos önértékelési problémái.

fitness-818722_1280 l

Szóval nem, nem kritériuma a jó edzőségnek az ifbb pro versenyző kártya, vagy az 5%-os testzsír.

Viszont kritérium, hogy egyénileg feltérképezze az állapotodat, tisztában legyen azzal, mi segítheti, vagy mi gátolhatja a te egészséges fejlődésedet. Ismerje a céljaidat, amiknek elérését reális keretbe helyezve előrelendítsen téged a haladásban.

Mindenek előtt pedig, a jó edző NEM ÁRT! Legyen tudatában hiányosságainak, ha kell, irányítson speciális szakemberhez.

Szóval nem kell itt pökhendiskedni, meg méregetni a bicepszet, hanem alázatosan megsimerni a szakmát, és megmutatni, hogy preventív hozzáállással is lehet sikeres edző valaki.

Kedves edzeni vágyók, titeket pedig kérlek, hogy körültekintően válasszatok edzőt! Olyat, aki óvja, regenerálja a testetek érzékeny pontjait.
Vigyázzatok magatokra, mert nem csak most, de 70-80 évesen sem árt, ha ép a gerincetek, a gátizomzatotok, az emésztésetek, az egészségetek!

Ha tetszett, oszd meg, és kövesd a blog mindennapjait a facebookon is!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!